Doha 2015 Newsletter - Incredible Stories

World and Paralympic champion Terezinha Guilhermina (Please find Arabic text below) 17 Sep 2015

Brazilian Terezinha Guilhermina is arguably the best female para-sprinter the world has ever seen. Other than three Paralympic gold medals and seven IPC World Championship medals, this incredible athlete also currently holds world records in 100m, 200m and 400m T11 events. Her journey to the top is beyond incredible and filled with towering obstacles that she overcame.

Guilhermina’s story is the first part of the “My Incredible Story” five-series film, which aims to showcase the incredible obstacles, challenges and journeys of some of the world’s elite para-athletes. The campaign was launched by the Doha 2015 IPC Athletics World Championships Local Organising Committee to inspire athletes and fans across the region.

The Brazilian sprinter was born with a degenerative eye condition, grew up in poverty in a family of 12 who had little money for food. She discovered her talent for running when escaping from school bullies and has since transformed her life.

Speaking in the film, Guilhermina says:

“During my childhood, our financial situation had a very deep impact on my life, on the way I looked at the world. I believe those who have little in life can sometimes achieve a lot more. I used to dream of being the best in the world, so I could change that story. Sport has had an amazing impact on my life. I went from being Terezinha Guilhermina, the one who dreamed, to Terezinha Guilhermina, the one who achieved her dreams.”

Guilhermina is just one of a host of Paralympic champions, defending world champions and world-record holders who will be competing in Doha in October, as they also battle to qualify for the Rio 2016 Paralympic Games.

Click here to watch Terezinha Guilhermina’s “My Incredible Story.”

----

قصص تتحدى المستحيل

بطلة العالم وبطلة ألعاب القوى لذوي الإعاقة العدَّاءة تيريزينها غيولهيرمنا

تعد البطلة البرازيلية تيريزينها غيولهيرمنا أفضل عدَّاءة في تاريخ رياضة العدو لذوي الإعاقة. وقد فازت بثلاث ميداليات ذهبية في أولمبياد المُعَاقين وسبعة ميداليات في بطولة العالم لألعاب القوى لذوي الإعاقة ، وتحمل أيضاً حالياً الرقم القياسي العالمي في رياضة العدو (T11) للمسافات القصيرة على مسافة 100 متر و200 متر و400 متر. وتعد رحلة صعودها للقمة قصة كفاح لا تصدق واجهت فيها الكثير من العقبات والتحديات التي نجحت بفضل قوة إرادتها في التغلب عليها.

تأتي قصة تيريزينها غيولهيرمنا ضمن الجزء الأول من سلسلة أفلام "قصتي التي لا تصدق" التي تهدف إلى تسليط الضوء على العقبات الصعبة والتحديات الكبرى التي واجهت أبطال العالم لألعاب القوى لذوي الإعاقة. أطلقت اللجنة المنظمة لبطولة العالم لألعاب القوى لذوي الإعاقة الدوحة 2015 ،هذه الحملة بهدف إلهام الرياضيين والمشجعين في جميع أنحاء المنطقة وحثهم على تحدي الصعاب وتحقيق أحلامهم.

نشأت العدَّاءة البرازيلية، التي ولدت بإعاقة بصرية تسمى بالداء التَنَكُّسِيّ، في عائلة فقيرة مؤلفة من 12 شخصاً ،كانوا بالكاد يجدون ما يسدون به رمقهم. اكتشفت تيريزينها موهبتها عندما أدركت أنه يمكنها الجري عند التعرض لمضايقات في مدرستها وقد تمكنت بفضل إصرارها وقوة إرادتها من صنع التاريخ. وتقول تعليقاً على ذلك:

" كان للوضع المادي خلال طفولتي تأثيراً عميقاً جداً على حياتي، وأثَّر في طريقة نظري للحياة. ولذلك أعتقد أن الذين لا يملكون سوى القليل في حياتهم يمكنهم أحياناً تحقيق الكثير. وكنت أحلم بأن أكون أفضل لاعبة في العالم حتى أتمكن من تغيير الواقع الذي أعيشه، وقد كان للرياضة تأثير مدهش في حياتي، وبفضلها انتقلت من كوني تيريزينها غيولهيرمنا الحالمة إلى تيريزينها غيولهيرمنا التي حققت أحلامها".

وليست تيريزينها سوى واحدة من أبطال العالم لألعاب القوى لذوي الإعاقة، وأصحاب الأرقام القياسية العالمية، وحاملي الألقاب الرياضية الحاليين، الذي سيتنافسون في هذه البطولة التي تعد أيضاً معركة تصفيات ستمكنهم من التأهل لدورة الألعاب البارالمبية ريو 2016.

انقر هنا لمشاهدة فيلم "قصتي لا تصدق" للعدَّاءة تيريزينها غيولهيرمنا.